fbpx
Få et tilbud
Luk tilbudsformular
1/3

Hva' kan vi hjælpe med?

Vælg en eller flere kategorier

20. nov 2017

Har du en lav åbningsrate på din Nyhedsmail?

Hvis du har en lav åbningsrate på din nyhedsmail, kan dette bl.a. skyldes dit førstehåndsindtryk, nemlig din emnelinje.

Tænker du over din emnelinje når du sender en nyhedsmail ud? Hvis ikke, bør du gøre det nu.

Nyhedsmailen er en god markedsføringsplatform og emnelinjen er dit førstehåndsindtryk. Vi har altid hørt, at man skal give et godt førstehåndsindtryk, det gælder altså også, når du sender mails ud. Det er din emnelinje, der skal være din Call To Action. 47 % af nyhedsmail-modtagere tager en beslutning ud fra din emnelinjen, om de ønsker at læse din mail eller ej.

Du kan lave en lækker mail, som er visuel flot, godt skrevet, og som virkelig giver dine modtagere værdi, men hvis du ikke bliver udvalgt som værende værd at læse, nytter det jo ikke noget.

En god emnelinje kræver, at du kender din modtager godt. Din målgruppe modtager MANGE mails hver eneste dag, og det er de mails, du er i konkurrence med – de har alle det samme formål, nemlig at få modtagers opmærksomhed.

Men hvad skal du så gøre for at få finpudset dine emnelinjer i håbet om en højere åbningsrate?

Hold din emnelinje kort, klar og præcis. Omkring 67 % tjekker mails på mobilen, og det efterlader derfor ikke meget plads til at få budskabet igennem. Din modtager skal via emnelinjen have et klart indtryk af, hvad der venter ham/hende, når de læser din mail.

For at komme nærmere dine modtagers ønsker og præferencer, gælder det om at teste dine emnelinjer. Dette kan du gøre med A/B-testing i dit mail-program. Her laver du en version A og en version B. Du tester her, hvilken af dine emnelinjer der har den bedste åbningsrate. Når du har gjort det nok gange, begynder du forhåbentlig at kunne danne et mønster over, hvad der får dine modtagere til at åbne din mail. Selvom du begynder at finde et mønster, betyder det ikke, at du skal stoppe med at teste. Det er en god idé altid at teste ALT, hvad der har med brugernes adfærd af gøre – og dine emnelinjer kan altid blive lidt skarpere.

Det er også vigtigt at huske, at du skriver til mennesker. Mennesker handler og reagerer ofte ud fra følelser. Derfor tal til dine modtagers følelser i din mail som i din emnelinje. Gør det relevant og skab værdi – så dine modtagere ved, at det er det, de kan forvente, når de modtager en mail fra dig. Lok med dit sprog men lav ikke irrelevant clickbaite.

Tjek ALTID dine emnelinjer for slå-/stavefejl – igen førstehåndsindtrykket betyder virkelig noget.

Husk til sidst – det gør ikke noget, at nogle melder fra til din mail. Du kan nemlig ikke sælge til disse personer alligevel. Det er vigtigere at have kvalitets leads frem for kvantitet.

Gør 2018 til det år, hvor du optimerer din åbningsrate.