fbpx
Få et tilbud
Luk tilbudsformular
1/3

Hva' kan vi hjælpe med?

Vælg en eller flere kategorier

02. feb 2018

Sådan kan du forbedre din strategi på Instagram med få tiltag

Føler du, at du famler frem i blinde på Instagram? Du har ikke en klar strategi, og ved du ikke heeelt, hvad det egentlig er, du skal kigge efter, når du skal forsøge at forbedre dine tiltag – Så læs med her.

Sociale medier ændrer sig hele tiden, så det kan være lidt af en tidskrævende jungle at skulle følge med i alle de nye tiltag, når man også skal passe forretningen. Vi giver dig her et hurtigt overblik over, hvad du kan kigge på, når du skal planlægge og genoverveje din strategi på Instagram.

Benyt billeder af personer

Sætter du et ansigt på dine billeder performer de højst sandsynligt bedre end billeder uden. Brugerne kan lide personlighed og vil gerne møde menneskerne bag profilen. Brugerne kommer til at føle, at de kender personerne bag virksomheden, hvilket i sidste ende bør ende ud i bedre interaktion på dine opslag.

Billeder klarer sig bedre end videoer

På Facebook siger man at video er vejen frem, men på Instagram klarer billeder sig faktisk bedre end videoer. Laver du pt. et hav af videoer, uden at opleve det store engagement fra dine følgere, bør du overveje at skrue ned for videoerne og i stedet skrue op for billederne. Dermed ikke sagt at du aldrig skal bruge video. Bland billeder og lav korte videoer hvor det virker passende.

Sæt en lokation på dine opslag

Det viser sig, at opslag med en lokation giver mere interaktion fra følgerne end opslag uden lokation. Ved at fortælle brugerne, hvor du befinder dig, giver du dem en mulighed for at finde dig, når de benytter søgefunktionen “Steder”. Husk også at give din storie et lokation-tag.

Lav dit eget #

Gør det nemmere for brugerne at finde dig, ved at lave dit eget hashtag. Kører du en speciel kampagne på Instagram så giv denne kampagne sit eget hashtag. På denne måde får du et større overblik over, hvor godt din kampagne performer.

Tænk generelt strategisk over hvilke hashtags du benytter, eftersom brugerne nu har mulighed for at søge på bestemte hashtags.

Skil dig ud fra mængden

Hvad er det, der gør dig unik at følge på Instagram? Fortæl din historie i billeder som er lækre for brugerne, og som skiller sig ud fra konkurrenterne. Flere og flere virksomheder kommer på Instagram, det er derfor vigtigt at finde og fortælle om det, der gør dig unik.

Sørg for at give brugerne alle muligheder for at kunne finde dig på Instagram. Mange opslag på Instagram bliver nemlig slet ikke set. Derfor lav opslag kontinuerligt hvor du benytter dit eget og andre passende hashtags og tilføjer lokation. På denne måde gør du i hvert fald dit for, at dine opslag kan findes af brugerne på Instagram. Derudover bør du, hvis du ikke allerede gør det, reklamere på Instagram. Dine billeder skal passe til platformen, gør dem personlige og brug hellere end gerne user-generated content (UGC). Benyt content som brugerne har kreeret – fx hvordan benytter brugerne dine produkter.

Vi håber, at ovenstående har givet dig en bedre idé af, hvordan du kan benytte Instagram på en mere strategisk måde i fremtiden.