fbpx
Få et tilbud
Luk tilbudsformular
1/3

Hva' kan vi hjælpe med?

Vælg en eller flere kategorier

19. dec 2017

7 Myter om SEO du bare Ikke må arbejde ud fra

Ønsket med dette blogindlæg er, at skyde syv SEO-myter til jorden en gang for alle. Lever du efter nogle af nedenstående myter, så er det vores kraftigste anbefaling at du begynder at forbedre dette, hvis du ønsker at få bedre SEO på din hjemmeside.

#1 – Keyword tags, Metatitler og Metabeskrivelser betyder ikke noget.

  • De betyder noget – eller sagt på en anden måde – websider der ikke har keyword tags, metatitler og metabeskrivelser klarer sig dårligere end konkurrenterne på den lange bane.
  • Har du slet ikke dette på din hjemmeside, bør du få det lavet eller alliere dig med nogen, som kan gøre det for dig.

#2 – Du kan gemme ting fra Google i dine billeder.

  • NEJ – Google er blevet så dygtig til at læse billeder ift. lokation, tekst, ansigter m.m.. Du kan derfor ikke overføre ting du vil blive “straffet” for i din tekst til dine billeder.

#3 – Link Building er dødt.

  • Link Building er ultra relevant, da det skaber trafik til din hjemmeside. Jo mere opmærksomhed din hjemmeside får, des højere rangerer Google den.
  • Dog skal det siges at dine indgående links helst skal være relevante ift. indholdet på din side.

#4 – Dine undersider skal have forskellige Keywords.

  • Dette er ikke et must. Det afhænger af, hvad din hjemmeside handler om. Google bedømmer ikke KUN dine keywords, når de ranker din hjemmeside.
  • Googles algoritme er så udviklet, at den godt kan vurdere grunden til, at flere af dine undersider indeholder det samme keyword.

#5 – Når du skal finde et SEO-firma, skal de garantere dig en Nr. 1 placering på Google.

  • NEJ – løb skrigende væk når du møder et firma, som garanterer det.
  • INGEN kan garantere dig en 1. plads på Google. Hvorfor kan de så ikke det? – jo, fordi Google ændrer sine algoritmer, hvilket betyder at man aldrig kan vide sig sikker ift. til placering. At få en god placering kræver løbende arbejde med SEO.

#6 – At lave udgående links giver dig en bedre placering på Google.

  • Tilsyneladende har dette ikke nogen effekt på din ranking. Myten må være opstået i håbet om, at Backlinks blev nemmere at få.

#7 – Din Google-oplevelse er den samme, lige meget hvilken computer du benytter.

  • Nej, sådan er det ikke længere. Google finder forslag til din søgning ift. hvad Google allerede ved om dig. Folk kan altså søge på det samme og få de samme resultater, men de forslag til søgning, som de bliver mødt med, kan variere. Dette betyder, at dine keywords bliver mindre vigtige. ( men de er stadig vigtige 🙂 )

Vi håber at du blev lidt klogere på dit fremtidige arbejde med SEO. Husk vi står altid klar hos Wunderly til at hjælpe dig 🙂